Näytetään tekstit, joissa on tunniste sukellus. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste sukellus. Näytä kaikki tekstit

2/27/2012

DIVING Groatia, sukella Groatiassa

Aaltojen tyrskettä
Kunnollinen ja hyvä sukelluskeskus Groatiassa, Trogirin liepeillä tarjoaa hyvää palvelua. Kuljetuksiakin.
www.trogirdivingcenter.de sivuilla voi tutustua paikkaan. Sieltä myöskin saa mukavat neuvot majoituksista. 
Paikalla voi myöskin ruokailla, tietenkin ennakkoilmoituksesta, ja suurempikin ryhmä tulee palvelluksi.
Kunnolliset tilat, veneet ja hyvät kohteet, ovat tämän paikan valtteja. Hintataso nousee tietenkin vuosittain, mutta on tällä aluellä matalampi, kuin turistien suosimissa kohteissa.
Valkeakosken Urheilusukeltajat ovat tehneet muutamia sukellusmatkoja kyseiseen paikkaan, joten heiltä voi sitten kysellä lähempiä tietoja, mikäli innostuu metkaan lähtemään.

Niin majoituspaikat, kuin tietoa sukelluskohteista löytyy VURSUKin kavereilta. 

Kiintoisa vanhakaupunki tarjoaa myöskin täällä mukavia ruoka ja illanviettokohteita. Matkaan siis!!!

2/23/2012

Sukellusta, hylkyjä ja historian havinaa


MATKAAN SUKELTAJAT, SEKÄ MYÖSKIN MAAKRAVUT:

Fauna marina mediterranea en Cabo de Gata,  http://www.degata.com/eng/  Mihin sitten onkaan  ajatus mennä sukeltelemaan, on tämä paikka ihan kokemisen arvoinen. Täältä löytyy niin sukeltaville, kuin perheellekin puuhaa. Kenenkään aika ei tule pitkäksi.
Kohde on myöskin niiden ulottuvilla, joiden matkakassaa eivät suret rahat täytä. Lennot Espanjaan ovat tällä hetkellä aivan kohtuulliset. Tänne pääsee jopa 79€ suunta. Hotellien valikoima on kattava, ja hinnoista voi ja pitääkin yrittää tinkiä. Turistien tulvaa ei näillä näkymin tule olemaan muutamiin vuosiin.
Jo nyt, maaliskuulla, alkaa olla ihan suomenkesän lämpötiloja. Vesikin on kirkasta, hiekkarantojakin löytyy. Patikointi, valokuvaus, ja historiallisiin kohteisiinkin tutustuminen toimii. Historiaa voi sitten kuvailla myöskin veden alla. 
Kuivapuku, tai vaihtoehtoisesti kunnon märkäpuku, olisi suotavaa, vesi ei ole kevätaikaan houkuttelevan lämmintä.  Se muuten lämpenee vasta kunnolla heinäkuun alkuun mennessä. Kyllä Suomipoika ja tyttö silti uiskentelee jo kesäkuussa ihan tottuneesti näissä vesissä, vaikka paikallinen väestö ei sinne itseään kastakkaan
Kanattaa kokeilla, kohde on kaiken lisäksi luonnonsuojelualuetta, joten katsottavaa löytyy siis silläkin aluella, niin veden alla, kuin päälläkin.
.