Näytetään tekstit, joissa on tunniste uni. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste uni. Näytä kaikki tekstit

6/11/2012

Hyttynen, karkoitin

Jos luulet, ettei jollain pienellä ole merkitystä,yritäpä saada unenpäästä kiinni hyttynen huoneessa. -                           Tuntematon


Kun kerran on hyttysiä niin niitä vastaan voi yrittä pelata luonnonmukaisilla keinoilla.
Itselläni on ikkunassa olevien verkkojen lisäksi iltaa varten sähköisesti toimiva itikkavalo, ja se tepsii todellakin. Viimeistään kun olen sammuttanut muut valot, se vetää itikoita puoleensa kuin sokeri mehiläisiä.

Suosittelenkin sitä todella kodin kesävarusteisiin. Lisänä olen laittanut ovien eteen läpinäkyvät verhot, aivan kuten olen etelän mailla nähnyt. Nekin toimivat, niin kärpäsiin, kuin hyttysiinkin, vähennystä tulokkaisiin on lähes 80 %.
Tässä yksi ekolaite  http://www.puutarha.com/Tuoteluettelo4.asp?PID=2474&os=8  Joka auttaa varmasit uneen, ilman ininöitä.
Se pelaa tietenkin myös muihinkin itikoihin samalla tavalla.
Ainoastaan yöperhosten tulon olen yrittänyt estää pimeällä, myös niiden verhojen avulla. On ikävää huomata aamulla esim. suuren yökkösen lentäneen itsensä hengiltä ansan valoon.


1/23/2011

Aamulla


Aamu aikaan mieli kulkee melkein mihin vain. Herätessä on mahdollista näköjään vaellella erilaisten asoiden parissa, puoliuneliaasti, ja nopeasti. Aivot toimivatkin ehkä jollakin alfatasolla toisin, kuin keskellä päivää.
Asiat tuntuvat kulkevan juoheasti, ilman erityistä järjestelyä. Niitä ei sekoita mikään ulkopuolinen, ja ne tulevat mieleen omalla vuorollaan. Eivät sekaisin, kuten keskellä päivää, kiireen aikana.

Pitäisi näköjään järjestellä päivän ajatukset aamulla, ennen ylösnousua. Illalla on aina muuta ajateltavaa, ja myöskin päivän väsymys haittaa keskittymistä. Kaiken lisäksi uni hyökkää kimppuun, juuri kun on asennoitunut miettimään kaikkea. Kesken tärkeimmän ajatuksen onkin sikiunessa. Seuraava muistikuva onkin sitten aamun valkeneminen.

Missään ei kylläkään sanota ajattelun olevan aamulla hedelmällistä. Pitäisi muka illalla ottaa asiat mieleen, niin sitten aivot käsittelisivät ne yön aikana!!!
Minun aivoni yksinkertaisesti kieltäytyvät noista iltamatineoista täysin. Niiden kapasiteetti on käytetty päivän aikana lähes loppuun mietinnän puolelta katsoen.
JA; miksikäs niitä sitten pitäisikään rasittaa, kun jo koko päivän ovat saaneet toimia täysillä??
Lepoa kaipaa ihminen, ja siinä samalla myöskin pääkoppa, siitä olen ihan varma.