Näytetään tekstit, joissa on tunniste ajatus. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste ajatus. Näytä kaikki tekstit

10/10/2012

SYKSYN TULLEN


Sammakkojen aikaa alkaa olla ohitse ja liikkuvatki aika rauhaisaan tahtiin. Suolla loikki tämäkin kappale ihan hissukseen, joten kuvaamiseen ei tarvinnut erikoista nopeutta.


Syys on loistavaa ja kimmeltävää aikaa. Värit toistuvat yöllisistä pisaroista uskomattoman kauniisti. Värikkäät lehdet luovat satumaisen tunnelman arjen keskelle, ja antavat lisävaloa muuten hämärtyvään syysaikaan.

Syystyöt puutarhassakin alkavat olla lopuillaan, ja se asettuu talviteloilleen. Sipulikukat odottelevat istuterttuina kevättä, toivoen, etteivät myyrät iske. Kasvilavakin on asetettu uuteen kuntoon mullan puolesta, ihan puuterhakirjan ohjeiden mukaan, jopa.

Osa monivuotisista siemenistä, siis ne jotka tarvitsevat sen kylmäkäsittelyn, on laitettu lavaan kevättä odottelemaan. Saahan nähdä mitä sieltä sitten nousee, aikanaan.
2 vuotta sitten maahan heitellyt villikukkien siemenet olivat nyt ensimmäistä kertaa kukkivia, ja lisää odottelen ensi kesäksi. Hidasta on tuon kedon kasvu, pitäisi siis niitä ketokukkien paikkoja suojella, jos sattuu omistamaan kedon jo luonnostaan.  Toisaalta on odottavan aika pitkä, sehän on todettu aina.

Vesiaihe on sekin puolivalmis, ja jatkoa tulee ensi vuonna. Kiviseen maahan sen kaivaminen käsin on ollut hyvö kunnonkohennuslähde.  Suosittelen lämpimästi kaikille kivirinteiden omistajille. Salia ei siis tarvita tämä'n lisäksi, säästyvät rahat niihin kasveihin kesän aikana siinä sivussa. :D

1/23/2011

Aamulla


Aamu aikaan mieli kulkee melkein mihin vain. Herätessä on mahdollista näköjään vaellella erilaisten asoiden parissa, puoliuneliaasti, ja nopeasti. Aivot toimivatkin ehkä jollakin alfatasolla toisin, kuin keskellä päivää.
Asiat tuntuvat kulkevan juoheasti, ilman erityistä järjestelyä. Niitä ei sekoita mikään ulkopuolinen, ja ne tulevat mieleen omalla vuorollaan. Eivät sekaisin, kuten keskellä päivää, kiireen aikana.

Pitäisi näköjään järjestellä päivän ajatukset aamulla, ennen ylösnousua. Illalla on aina muuta ajateltavaa, ja myöskin päivän väsymys haittaa keskittymistä. Kaiken lisäksi uni hyökkää kimppuun, juuri kun on asennoitunut miettimään kaikkea. Kesken tärkeimmän ajatuksen onkin sikiunessa. Seuraava muistikuva onkin sitten aamun valkeneminen.

Missään ei kylläkään sanota ajattelun olevan aamulla hedelmällistä. Pitäisi muka illalla ottaa asiat mieleen, niin sitten aivot käsittelisivät ne yön aikana!!!
Minun aivoni yksinkertaisesti kieltäytyvät noista iltamatineoista täysin. Niiden kapasiteetti on käytetty päivän aikana lähes loppuun mietinnän puolelta katsoen.
JA; miksikäs niitä sitten pitäisikään rasittaa, kun jo koko päivän ovat saaneet toimia täysillä??
Lepoa kaipaa ihminen, ja siinä samalla myöskin pääkoppa, siitä olen ihan varma.

1/20/2011

Kevättä rinnassa/ vaiko onnentunetta muuten vain


Auringon valon ilmestyminen antoi jotenkin tunteen kevään lähestymisestä. Vai olisiko jokin hormoonituotanto tehnyt tekoja, ja tuonut sen onnellisuuden vain esiin. Onhan se piileskellyt hieman taka-alalla jo muutaman viikon.
Kuitenkin aika pienet asiat saavat aikaan noita onnellisuuden ajatuksia. Minulla ainakin. Rauhallinen ja kirkas hetki luonnossa, onnistunut työ, mukavan ihmisen hymy kadulla, ja maailma alkaa olla paljon siedettävämpi paikka saman tien.

Myöskin monet ajatukset saavat aikaan erilaisia tunnetiloja. Neuvo karttaa synkeitä mietteitä onkin ihan kohdallaan. Olen kokeillut sitä käytännössä omassa elämässäni. Jos aamulla on ensimmäisenä ajatulsena "hiton huono päivä", niin kyllä sitä huonoutta sitten kestääkin koko ajan. Kaikki tuntuu menevän väärään suuntaan.
Miten voikaan ajatus kuljettaa, minua ainakin, joten koetankin varoa niitä väärällä jalalla nousuja. Päivä on mukavampi elää, jos edes mieli pysyy puolet ajasta hymyn puolella. Monesti se pelastaakin mielipahalta, kun vain muistaa asennoitua myönteisesti. Vaikka pakolla.

Vaikutta muuten myöskin niihin kanssaihmisiin. Kun itse on ottanut iloisen ilmeen, niin eivät ne muutkaan kehtaa olla ryppyisellä naamalla. Hymy riisuu aseista vähän kiukkuisemmankin ihmisen, kunhan hymy tulee ihan luonnolisesti ja ilon pohjalta.

Hoen itselleni,

OLEN ONNELLINEN, ja toistan sitä silloin tällöin päivän mittaan. Ja kas, mieleni muistaa olla paljon tyytyväisempi. Hassu juttu tuo edellinen. Olen sen lukenut jostakin, ja mieleeni jäi!
Kuitenkin vasta kokeiltuani huomasin, miten mieltä voi hieman ohjata ajatuksen voimalla. Jos ajattelee ikäviä asioita, ja muistaa pettymyksiään, ei ole mahdollista muuttaa mitään paremmaksi. Todellakin mielen tiet ovat oman itsen ilmaisemista myönteisessä mielessä. Ajatukset rakentavat mielentilan, mielentila näkyy kasvoista, ja ihmiset vastaavat näkemäänsä. Kukaan ei halua saada onnetonta kiukkunaamaa viereensä, työpaikalle,harrastuksiin, asuinkumppaniksi,jne...

Yritän siis saada elämääni onnellisia ja tyytyväisiä ihmisiä, olemalla itse onnellisen ja tyytyväisen oloinen. Toistaiseksi huomioin asian vain osan aikaa, mutta huomaan jo nyt löytäväni iloisempia tuttuja ympäriltäni. Johtuneeko siitä, etten enää valita kaikesta :D

12/08/2010

-Enkelin viesti, ajatuksia elämästä!


Allaoleva on lainattu ENKELIN VIESTistä, http://www.reikisivut.com/viesti/
Ystäväni lähetti sivuston osoitteen, ja olen huomannut sinne kerätyn monia elämään sopivia ajatuksia. Suosittelen poikkeamaan.




" SITOUTUMINEN"



"Enkeliviisaus muistuttaa, että kun tähtäät unelmaan
ilman epäilyjä tai poikkeamia, menestyt.
Ohjauksesi on pysyä hellittämättömänä unelmiasi kohtaan.
Anna jokaisen ajatuksesi, sanasi ja toimintasi
ohjata kohti haluttua tulosta.
Mikään ei ole niin voimakasta kuin keskittynyt energia,
ja enkelit näkevät sitoutuneisuutesi, olkoon se ihmissuhteissa, työssä, matkassa, tai millä tahansa elämänalueella.
Muista pyytää enkeleiltäsi apua tietääksesi milloin
omistautua pyrkimyksillesi niiden korkeimmaksi hyväksi.
Sitoudu unelmiisi."