Näytetään tekstit, joissa on tunniste Espanjankoirat. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Espanjankoirat. Näytä kaikki tekstit

4/01/2013

Koira kotiin Espanjasta

Koira Espanjan tarhalta, siis niiltä tarhoilta, jotka lopettavat löytökoirat muutaman viikon jälkeen.
 Koiran haku ei ole sieltä mitenkään vaikeaa. MUTTA; niitä ei ole rokotettu, eikä testattu mitenkään, joten ensin olisi pyydettävä testit. Ne tehdään kyllä pyynnöstä, maksullisina. Pakollisia ne eivät ole, ja ne voi tehdä myös jälkeenpäin Suomessa. Koiraa ei  vain voi enää "palauttaa". Testien jälkeen sinulla on mahdollisuus päättä haluatko sen, vaikka jotakin ilmenisikin, vai jätätkö tarhalle. He kuitenkin lopettavat sen, joten sen onneton olo ei ole sentään ikiaikaista siellä.

(Mikäli sinulla on tuttavia Espanjassa, he voivat tietenkin hoitaa koiruuden testit ennakkoon, jos vain joku viitsii sieltä käydä hylätyn valitsemassa. Samoin voi jo saada valmiiksi rokotteetkin, ja passin, jos lähettää omastaan kopion tietojen kirjaamiseksi)

Ei siis kannata miettiä hyvin lyhyen loman aikana, sillä testeissä menee muutama viikko, ylensä. Rokotukset kannattaisi maksaa, ja ottaakin samalla, sillä rabiesin on oltava koiralla 21 päivää ennen lähtöä.

Rokotus ei ole kuin 20€, joten se on pieni hävikki, jos ei sitten haluakkaan testien tultua koiraa kotiinsa.  Myöskin sen olisi saatava se ekinokokki pilleri 5-1 vuorokautta ennen maahan tuloa, joten kanattaa kysyä senkin saaminen tarhalta.

Nämä ovat ne pakolliset rokotteet, mutta täällä Espanjassa rokottaminen on niin paljon halvempaa, että kannattaa ottaa kaikki täällä jo valmiiksi, tarhalla tietenkin.
Siellä myöskin saat koiralle passin, joten oma passi, tai jäljennös siitä taskuun tarhalle mennessä.

Koirat voivat olla täysin terveitä, tai sitten ei, kaikkihan on kiinni tuurista.

10/28/2012

Espanjan Koirat - Blogi: Uuteen ympäristöön

Espanjan Koirat - Blogi: Uuteen ympäristöön: Blogi muutti nyt tänne uuteen ympäristöön. Tuo Vuodatus missä ennen olimme oli täysin toimimaton. Ensin se oli poissa käytöstä yli kuukauden...

Nyt siis voi lueskella koirien kuulumisia, ja etsiskellä itselle sopivaa rakasta ystävää tätäkin kautta.


Yoni, 5kg.....

Oma pikkuiseni on Miian "löytö", tappotarhalta. Pieni, laiha koiruus tuli ystäväkseni helmikuussa -12.
En olisi uskonut koiran olevan niin helppo koulutettava, se oppi kaiken heti. Pissit ulos, ei hauku, tulee luokse heti pyydettäessä, antaa pestä, kuivata, föönätä, leikata kynnet ym...

En voi muuta kuin suositella koiran ottamista, siis löytökoiran, niin kiitollista eläintä ei taida olla missään, kuin rakastavan  kodin saanut hylätty. 
Sen silmät seuraavat emäntää, menipä hän minne vain, se ei jättäisi mitään sattuman varaan, ettei vain katoaisi jonnekin.  Tämä koira on niin ystävällinen kaikkia muita kohtaan, ettei tarvitse pelätä sen käytöksen puolesta. Se kulkee loistavasti myöskin hihnassa, vaikka pysyy vierellä ilman hihnaakin.


Zaika 10kg...

Pietarista tullut rouva, korkeus 28 cm, jolla on ikääkin n. 8-10 vuotta, on ollut arka. Hänen elämänsä on tainnut olla hyvin onneton ennen tänne tuloa. Vieläkin äkkinäiset kolaukset säikyttävät mummua aika tavalla. Ikä tosin on jo saanut kuulonkin hieman "väsähtämään" joten ihan kaikki kolaukset eivät enää vaikuta. Muuten siisti ja kiltti koira, vaikkakin alussa meni 3 viikkoa sen sisäsiisteyden oppimisen kanssa. Kun on viettänyt kuukausia tarhalla, ei luonto aina kerro, mihin hätä on hyvä tehdä. 


2/12/2012

Kodittomat liskot ja käärmeet

Liskot ja käärmeet saavat väliaikaisen kodin Malagasta, Sociedad Protectora de Animales y Plantas tarhalla. Siellä majailee tälläkin hetkellä muutama lisko. Niillä, kuten käärmeilläkään ei ole kovasti kysyntää.

Myöskin muutama kilpikonna näyttää odottelevan uutta omistajaa.  Yleisemmin löytökoira/ kissatarhana pidetyllä paikalla on mukavat tilat.  Tällä hetkellä tarhalla on 400:dan koiran ja kymmenien kissojen lisäksi  jonkun verran muitakin eläjiä. Myöskin papukaijoja löytyy silloin tällöin.
Liskoista ja "kaijoista" sekä käärmeistä voi kysyä Miialta. Myöskin Suomen tuontisäännöistä saa tietoa häneltä.

Toiminta perustuu kokonaisuudessaan vapaaehtoisten työpanokseen, ja avustusten varaan. Lahjoitusvaroin tarhalle on palkattu eläinlääkäri, kaksi eläintenhoitajaa ja muutama siivooja. Suuren osan työstä tekevät kuitenkin vapaaehtoiset eläinten ystävät.

Malagan tarhan jäsenyys, minimimaksu 7€/kk, auttaa eläinten ruokakuluissa sun muissa asioissa tarhaa.

Kodittomat Espanjankoirat ry  kannatusjäsenyys 20€ vuosi, tämä yhdistys välittää esim. adoptioeläimiä Suomeen.

Paikkoihin voi tehdä myöskin rahalahjoituksen ja lahjoituksesta saa kuitin.

Kummastakin asiasta ja maksujen suorituksista voi kysellä seuraavasta osoitteesta
miia@espanjankoirat.com

Tämäkin saksanpaimenkoiran kokoinen herttaisuus 5v. kaipaa jonkun luokse. Rakastettava luonne, ja hellä sydän ovat tällä koiralla paikallaan.
Yhteys siis  Miiaan tässäkin tapauksessa.



2/04/2012

Löytökoiria, Espanjankoiria, Malagan koiratarha.











Tajusin, etten minä katsonut koiria,
vaan koirat katsoivat minua.
Jokaisella oli samanlainen katse,
sama toive,
sama toivottomuus.
"Voinko tulla mukaasi?
Voinko olla koirasi?
Enkö voisi olla koirasi?
Enkö?"

Erik Parker "Best Of Dogs"  Näin todetaan Katukoirien sivustolla, ja tämä on aivan totta.



Jokainen hylätty koira katsoo sinua odottaen hellyyttä, ja se katse jää sydämmen sopukkaan ikiajoiksi.







Sos Ladridos Felices

 https://www.facebook.com/inmafernandezroldan?sk=photos 

Kyllä löytyy koiria joka lähtöön, eikä lunastusmaksukaan päätä huimaa. 50 euroa, sisältää sirut ja rokotukset, sekä passin.

Kannattaa vilkaista koirien kokoelmaa täälläkin.




Yhtä kaikki, monet pikkuiset kuolevat täällä talviaikaan kylmyyteen myöskin tarhoilla. Ne sairastuvat erilaisiin vilustumis-sairauksiin, kennelyskää ym.

Kyllä noita onnenkantamoisiakin sattuu. Aina joku onnellinen pääsee kotikoiraksi, jopa Suomeen. Taitaa olla se hellittely niille suurta mannaa, kun koko elo on ollut yhtä potkimista ja nälkää.
Espanjankoirat, Espanjan katukoirat ja myöskin muutama yksityinen taho on ottanut tehtäväksi toimia näille hylätyille pelastavana oljenkortena.
Rohkeasti siis yhteyttä miia@espanjankoirat.com  tai netin kautta www.espanjankoirat.com tai www.espanjankatukoirat.com

"Oma pikkukoirani" muuten ennätti lähteä koirien taivaaseen, ennenkuin sain sen tarhasta haetuksi. Tunsin todellakin itseni hidastelijaksi, kun sain siitä ilmoituksen. Se ei kestänyt edes viikkoa kylmiä ja koleita ilmoja.





1/28/2012

Löytökoira Espanjasta, lost dog in Spain



Mikä tämä on ???

Miksikäs luulette tätä olentoa,

Siis oikeastaan voisi sanoa hirmuisen pelättävää hirviötä-






Vastaus on, KOIRA !!!

Tässä kyseinen pikkukulta pelastusoperaation jälkeen , lyhyeksi leikattuna.

Kyllähän koiran liikkuminenkin parani huimasti huopuneiden tukkojen poiston jälkeen, ja tietenkin tuskaisa tukistelukin loppui.


Mietin vain, kuinka on mahdollista saattaa koira tuohon kuntoon? En ikinä olisi uskonut moisen oevan mahdollista koirilla. Enkä luullut ihmistenkään voivan katsella ilman saksiin tarttumista lemmikkinsä takkuuntumista tunnistamattomaksi palloksi.

Kuvat oli lähettänyt Miia Espanjankoirien " apuihminen", joka koettaa parantaa pikkuisten sijoittumista uusiin koteihin.
Yhteyttä voi ottaa tietenkin koira-asioissa  Espanjankoirat.com järjestöönkin.






1/18/2012

Löytökoira Yorkkimix, Lost dogs in Spain



Kaikkea hylätään, kuten tämäkin 5-6kg pikkukoira. Espanjan kunnallisilla tarhoilla, ns. tappotarhoilla, on koiria jokaiseen makuun.
Chiuagua on kaiketi niitä pienimpiä hylättyjä kappaleita, ja kunnollinen mastiffi sieltä suurimmasta päästä.

Miia Marjamäki ystävineen koettaa löytää näille onnenhylkäämille rauhaisan, rakastava ja pysyvän kodin.
Myöskin täältä löytyy loistavia kavereita...http://espanjankoirat.com/baseinfo/uutiset.html
(All in english, also)

Joka kolmas minuutti pääsee koira kärsimyksien täyttämästä elämästään täällä Espanjassa. Koirataivaassahan ei enää ole mitään tuskaa jäljellä.

Tappotarha on tietenkin kova nimitys paikalle, mutta onhan selvää, etteivät tilat riitä sellaiselle määrälle koiria, kun täällä hylätään kaduille, ja mikä pahinta liekaan vuorille nääntymään kuoliaaksi.

Lentokummien puute estääkin monasti suloisten kotia kaipavien koirien pääsyn esim. Suomeen. Kunhan lomalaiset ymmärtäisivät ottaa yhteyttä Miiaan ennen lähtöään, tai jopa vielä täällä, niin monen haukun elämä olisi pelastettu. Jos lennoilla on tyhjiä paikkoja Miia järjestää kyllä kaiken muun. Ei ole pienintäkään vaivaa kummina olosta kenellekään.  Vastassa suuomen päässä on koiran uusi omistaja, ja tietenkin myös joku koirakummin järjestäneen Miian tuttava. Ainoa vaiva on koiran kuljetus hihnalta ovelle, kopissaan, Suomen päässä.

Myöskin ylläolevat Espanjanvesikoirat kaipaavat kiireistä kotia, tai edes adoptiota, täällä ne sitten saavat väliaikaisen kodin, kunnes uusi isäntä saapuu noutamaan, tai lentokummi löytyy.

 
+ 34 eteen, sillä puhelinnumero on Espanjaan.....