Näytetään tekstit, joissa on tunniste espanjan löytökoirat. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste espanjan löytökoirat. Näytä kaikki tekstit

3/14/2021

#Menneet ystävät ja rakkaat##

                                                        DORA

Dora oli pieni löytökoira, Ja sen elämä oli kuin unta, lyhyt ja häipyvä. Dora tuli minulle , kun sen elämä kaninkopissa alkoi olla liikaa omistajalle. Lapsien vuoksi pikkuinen oli pakko pitää kanien seurana suuren osan aikaa. Muuten olisi pieni koiruus jäänyt lasten jalkoihin ja menehtynyt.

Pentutehtaan kasvatti, joka jaksoi elää vain 3 vuotta, kun aivoihin pesiytynyt kaiketi perinteellinen sairaus vei sen sateenkaaren reunalle. Vaikka kuinka Eläinsairaalassa sen puolestaa taisteltiinkin. 


                                                    ZAIKA JA YONI

Tämä Koirapari on myöskin hyljättyjen puolelta. Zaika, musta, on Pietarin tarhalta, ja oli ainoa pieni koira, joka löytyi aikanaan Suomen lähitienooltakaan. Suomessa ei ollut yhtään sopivan pientä hylättyä 85 vuotiaan äitini seuraksi. Äiti pelkäsi aina, että Zaika on ensimmäinen joka lähtee, mutta niin ei käynyt, vaan Äitini ennätti enkeliksi ennen Zaikan elämän päättymistä. yhteiseloa riitti meillä 7 vuotta, ja koiruus oli jo 13 vuotias,, kun sairaus sen vei.

Yoni on taas tullut Malagan seudun koiratarhalta, aikanaan hyvin sairaana pelastettuna. Pieni oli vain 3 kg saapuessaan, vaikka normipaino olisi ollut 5-6 kg kieppeissä. Hiljainen ja tottelevainen Yoni hyväksyi kaikki koirat ja kissat, kuten lapsetkin. Suomeen muutettuamme, sen turkki tuuhistui 2x paksummaksi kuin etelässä eläessämme. Koska Yoni oli kokenut paljon ikäviä asioita se myös sairasteli enemmän, kuin yleensä koirat. Erilaisia kremppoja, ja vaivoja löytyi joka vuosi, mutta ei mitään vakavaa, kunnes kasvain alkoi levitä, nopeasti, ja Yoni lähti myös sateenkaarelle, oltuaan ilonani 7 vuotta, ja iältään 12 vuotias. Näin jälkeen päin huomaa, kuinka paljon on varattava näiden koirien hoitoon varoja, jos sattuu, että kaikki ei mene kuin kuvittelisi, hyvin, koko elon ajan.  


                                                         Yoni ja Dora


                                                       Yoni ja Dora


                                              Me kaikki , minä koirat ja Äitini

                                      Näin sitä aikanaan lenkkeiltiin, kun kaikki olimme vielä yhdessä.
 

10/28/2012

Espanjan Koirat - Blogi: Uuteen ympäristöön

Espanjan Koirat - Blogi: Uuteen ympäristöön: Blogi muutti nyt tänne uuteen ympäristöön. Tuo Vuodatus missä ennen olimme oli täysin toimimaton. Ensin se oli poissa käytöstä yli kuukauden...

Nyt siis voi lueskella koirien kuulumisia, ja etsiskellä itselle sopivaa rakasta ystävää tätäkin kautta.


Yoni, 5kg.....

Oma pikkuiseni on Miian "löytö", tappotarhalta. Pieni, laiha koiruus tuli ystäväkseni helmikuussa -12.
En olisi uskonut koiran olevan niin helppo koulutettava, se oppi kaiken heti. Pissit ulos, ei hauku, tulee luokse heti pyydettäessä, antaa pestä, kuivata, föönätä, leikata kynnet ym...

En voi muuta kuin suositella koiran ottamista, siis löytökoiran, niin kiitollista eläintä ei taida olla missään, kuin rakastavan  kodin saanut hylätty. 
Sen silmät seuraavat emäntää, menipä hän minne vain, se ei jättäisi mitään sattuman varaan, ettei vain katoaisi jonnekin.  Tämä koira on niin ystävällinen kaikkia muita kohtaan, ettei tarvitse pelätä sen käytöksen puolesta. Se kulkee loistavasti myöskin hihnassa, vaikka pysyy vierellä ilman hihnaakin.


Zaika 10kg...

Pietarista tullut rouva, korkeus 28 cm, jolla on ikääkin n. 8-10 vuotta, on ollut arka. Hänen elämänsä on tainnut olla hyvin onneton ennen tänne tuloa. Vieläkin äkkinäiset kolaukset säikyttävät mummua aika tavalla. Ikä tosin on jo saanut kuulonkin hieman "väsähtämään" joten ihan kaikki kolaukset eivät enää vaikuta. Muuten siisti ja kiltti koira, vaikkakin alussa meni 3 viikkoa sen sisäsiisteyden oppimisen kanssa. Kun on viettänyt kuukausia tarhalla, ei luonto aina kerro, mihin hätä on hyvä tehdä. 


5/19/2012

Espanjankoirat. CLIO!

Pikkuinen Clio kaipaa kotia. Loukkaantuneena kadulta löydetty, vaan nyt kunnossa.


http://www.espanjankoirat.com/ sivustolla on useitakin kuvia pikkuisesta. Kuinka tätä karvaturria voisi vastustaa, se on ystävällinen, leikkisä ja kiltti.
Monia pikkuisia koiria on nyt tullut sivustoille, niitä kaiketi hylätään huonon rahatilanteen vuoksi yhtenään.

Myöskin täältä voi katsella rakasta turria itselleen, http://auringonkoirat.com/, Ja toivomuksiakin voi esittää koiran koosta, iästä, sukupuolesta, ym. Koska näillä paikoilla on yhteyksiä ympäri Espanjaa, voi olla mahdollista löytää heidän kauttaan lähes millainen koira vain.
Nyt siis katselemaan kuvastoa....

2/12/2012

Kodittomat liskot ja käärmeet

Liskot ja käärmeet saavat väliaikaisen kodin Malagasta, Sociedad Protectora de Animales y Plantas tarhalla. Siellä majailee tälläkin hetkellä muutama lisko. Niillä, kuten käärmeilläkään ei ole kovasti kysyntää.

Myöskin muutama kilpikonna näyttää odottelevan uutta omistajaa.  Yleisemmin löytökoira/ kissatarhana pidetyllä paikalla on mukavat tilat.  Tällä hetkellä tarhalla on 400:dan koiran ja kymmenien kissojen lisäksi  jonkun verran muitakin eläjiä. Myöskin papukaijoja löytyy silloin tällöin.
Liskoista ja "kaijoista" sekä käärmeistä voi kysyä Miialta. Myöskin Suomen tuontisäännöistä saa tietoa häneltä.

Toiminta perustuu kokonaisuudessaan vapaaehtoisten työpanokseen, ja avustusten varaan. Lahjoitusvaroin tarhalle on palkattu eläinlääkäri, kaksi eläintenhoitajaa ja muutama siivooja. Suuren osan työstä tekevät kuitenkin vapaaehtoiset eläinten ystävät.

Malagan tarhan jäsenyys, minimimaksu 7€/kk, auttaa eläinten ruokakuluissa sun muissa asioissa tarhaa.

Kodittomat Espanjankoirat ry  kannatusjäsenyys 20€ vuosi, tämä yhdistys välittää esim. adoptioeläimiä Suomeen.

Paikkoihin voi tehdä myöskin rahalahjoituksen ja lahjoituksesta saa kuitin.

Kummastakin asiasta ja maksujen suorituksista voi kysellä seuraavasta osoitteesta
miia@espanjankoirat.com

Tämäkin saksanpaimenkoiran kokoinen herttaisuus 5v. kaipaa jonkun luokse. Rakastettava luonne, ja hellä sydän ovat tällä koiralla paikallaan.
Yhteys siis  Miiaan tässäkin tapauksessa.



1/28/2012

Löytökoira Espanjasta, lost dog in Spain



Mikä tämä on ???

Miksikäs luulette tätä olentoa,

Siis oikeastaan voisi sanoa hirmuisen pelättävää hirviötä-






Vastaus on, KOIRA !!!

Tässä kyseinen pikkukulta pelastusoperaation jälkeen , lyhyeksi leikattuna.

Kyllähän koiran liikkuminenkin parani huimasti huopuneiden tukkojen poiston jälkeen, ja tietenkin tuskaisa tukistelukin loppui.


Mietin vain, kuinka on mahdollista saattaa koira tuohon kuntoon? En ikinä olisi uskonut moisen oevan mahdollista koirilla. Enkä luullut ihmistenkään voivan katsella ilman saksiin tarttumista lemmikkinsä takkuuntumista tunnistamattomaksi palloksi.

Kuvat oli lähettänyt Miia Espanjankoirien " apuihminen", joka koettaa parantaa pikkuisten sijoittumista uusiin koteihin.
Yhteyttä voi ottaa tietenkin koira-asioissa  Espanjankoirat.com järjestöönkin.






1/18/2012

Löytökoira Yorkkimix, Lost dogs in Spain



Kaikkea hylätään, kuten tämäkin 5-6kg pikkukoira. Espanjan kunnallisilla tarhoilla, ns. tappotarhoilla, on koiria jokaiseen makuun.
Chiuagua on kaiketi niitä pienimpiä hylättyjä kappaleita, ja kunnollinen mastiffi sieltä suurimmasta päästä.

Miia Marjamäki ystävineen koettaa löytää näille onnenhylkäämille rauhaisan, rakastava ja pysyvän kodin.
Myöskin täältä löytyy loistavia kavereita...http://espanjankoirat.com/baseinfo/uutiset.html
(All in english, also)

Joka kolmas minuutti pääsee koira kärsimyksien täyttämästä elämästään täällä Espanjassa. Koirataivaassahan ei enää ole mitään tuskaa jäljellä.

Tappotarha on tietenkin kova nimitys paikalle, mutta onhan selvää, etteivät tilat riitä sellaiselle määrälle koiria, kun täällä hylätään kaduille, ja mikä pahinta liekaan vuorille nääntymään kuoliaaksi.

Lentokummien puute estääkin monasti suloisten kotia kaipavien koirien pääsyn esim. Suomeen. Kunhan lomalaiset ymmärtäisivät ottaa yhteyttä Miiaan ennen lähtöään, tai jopa vielä täällä, niin monen haukun elämä olisi pelastettu. Jos lennoilla on tyhjiä paikkoja Miia järjestää kyllä kaiken muun. Ei ole pienintäkään vaivaa kummina olosta kenellekään.  Vastassa suuomen päässä on koiran uusi omistaja, ja tietenkin myös joku koirakummin järjestäneen Miian tuttava. Ainoa vaiva on koiran kuljetus hihnalta ovelle, kopissaan, Suomen päässä.

Myöskin ylläolevat Espanjanvesikoirat kaipaavat kiireistä kotia, tai edes adoptiota, täällä ne sitten saavat väliaikaisen kodin, kunnes uusi isäntä saapuu noutamaan, tai lentokummi löytyy.

 
+ 34 eteen, sillä puhelinnumero on Espanjaan.....